joi, 3 februarie 2011

a treia zi

Teodora m-a întrebat cum se fac turtiţele de grâu, uite aşa:

se macină grâu cu râşniţa până devine făină (sau se cumpără făină integrală din grâu) se amestecă cu apă cât să iasă un aluat bun de manevrat, se adaugă sare şi se lasă să se hodine vreo 30 de min. după ce aluatul s-a relaxat perfect se fac turtiţe care se coc în cuptor pe foaie de copt.
gata, simplu, uşor, sănătos, dar recunosc, fără aspect comercial:)

substituentul de cafea este cafeaua din orz care se găseşte la plafar sau ganocafe classic care are în compoziţie minunata ciupercă ganoderma, tot de la plafar.

ideea asta de a scrie zilnic ca un fel de jurnal culinar nu mă încântă deloc. nu a fost ideea mea şi nu mă regăsesc în a scrie ce-am făcut, ce-am mâncat, ce-am băut. mie îmi place să zbor...
apropo de zbor, am revăzut Dl.Jones, un film care îmi place mult şi de fiecare dată îmi amintesc că psihiatria a fost una din pasiunile mele. probabil m-a dezarmat abundenţa de nebuni din lumea asta sau nebunia ce uneori îşi desface aripile în peştera fiinţei mele, făcundu-mi talmeş-balmeş cuvintele. o iubesc pentru că e o rebelă, aiurită şi fără reguli, îi iubesc libertatea şi râsul isteric, ochii vicleni de şerpoaică turbată, dar n-am avut curajul s-o înfrunt în calitate de psihiatru, şi e mai bine, mă putea vrăji.
am divagat, aici trebuie să scriu de reacţii metabolice, de gusturi, de principii în dieta macrobiotică. e clar, nu-i de mine (scrisul despre dietă, nu dieta în sine).
mi-e bine, e ca şi cum toată lumea s-ar scufunda într-o pace blândă, e cald şi linişte...

3 comentarii:

  1. Excepţiile (turtiţe, cafele) confirmă regula (zborul, Dl Jones), ştii... :)
    Mulţam pentru dezvăluiri.

    P.S. N-am înţeles bine asta: "nu mă regăsesc în a scrie ce-am făcut, ce-am mâncat, ce-am băut".
    Asta înseamnă că ţi-e indiferent? Că faci lucruri care nu te caracterizează în cele trei privinţe?

    RăspundețiȘtergere
  2. e o lume reală în care facem lucruri, mâncăm, bem, avem activităţi şi o altă lume în care simţim, analizăm, visăm, zburăm, ardem...cu pasiune. nu pot să scriu fără să bat câmpii:) strict, asta am mâncat, asta am simţit. şi da, cele două lumi se combină perfect doar că aici e camera de vis. nu pot găti în ea, înţelegi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Înţeleg. :)
    Păi uite, vezi? Dacă din camera de vise ai alunecat un pic spre lumea materială a turtiţelor şi-ai pomenit de ele, eu am şi ridicat "mănuşa".
    De-acum voi interpreta metaforic menţiunile culinare. :)

    RăspundețiȘtergere