miercuri, 12 ianuarie 2011

al doilea somn

toate cuvintele mele se pierd. se topesc în zadarul zilelor monotone. acelaşi traseu până la servici. aceleaşi curbe şi gropi. aceeaşi cafea în aceeaşi cană. vârsta plictiselii. şi al sentimentului că ceva extraordinar se va întâmpla, dar eu nu voi fi acolo.
de ce îmi fac planuri doar pentru că e ianuarie? nu e totuna dacă le fac în octombrie sau mai?
îmi vine să strâng pumnii şi să sfărâm buchetul ăsta nenorocit de vise. să le aud cum trosnesc ca un mănunchi de frunze uscate. atunci când ai aruncat cu sticla de bere după mine îţi duceam un buchet de frunze. era o toamnă frumoasă. nu m-ai nimerit. sticla s-a spart de perete şi cioburile le-a măturat ea mai târziu. mă iubeam aşa naivă. atunci...pe tine nu te iubeam dar nici nu te uram. era doar sex şi plictiseală. dar o plictiseală mai dulce, tremurândă, ca un fior de plăcere.

degeaba visez la cabana micuţă, ascunsă în munţi, la focul din şemineu şi mirosul de lemne arse, la cana de tablă cu whisky, la măsuţa de lângă geam cu cărţi şi un laptop pe care să scriu, la liniştea pătrunzătoare, la ochelarii pitiţi printre pagini, la mine împăcată privind flăcările, la tabloul cel gri cu un punct roşu sângeriu, la un timp în care minutele s-au oprit...degeaba visez.
voi ajunge acolo şi nu voi mai avea nici o idee, paginile mă vor aştepta albe, virgine. ironic.

ceva extraordinar se va întâmpla, dar eu nu voi fi acolo... zâmbeşti cu jumătate de faţă, şi plângi cu cealaltă jumătate. per total eşti perfect. per total totul e perfect.

Un comentariu:

  1. "ceva extraordinar se va întâmpla..."

    Sentimentul ăsta păcăleşte uneori. În "Orele", tipa jucată de Maryl Streep (nu mai ştiu cum o cheamă-n film) îi povesteşte fiicei ei că avusese un moment în viaţă în care se simţise minunat şi crezuse că de-atunci încolo va fi extraordinar...
    Dar nu fusese nimic extraordinar pe urmă şi, după un timp, îşi dăduse seama că de fapt momentu-ăla fusese fericirea.

    Cam atât durează, tre' s-avem grijă să nu-l ratăm (deşi am impresia că orcâtă grijă am avea, ne dăm seama doar la reluare ce s-a întâmplat :)).

    RăspundețiȘtergere