miercuri, 22 decembrie 2010

nopţi

mă opresc încremenită. ce s-a întâmplat cu lumea? toţi aleargă, dau din coate, împing cărucioare cu rahaturi de consumat. majoritatea made în China. ba nu, au şi cârnaţi de Pleşcoi şi bere Azuga. şi urlă. se înjură. se înghesuie la raftul cu vanilii, apoi la ăla cu rahat. băi, n-am luat lavete, fugi şi ia nişte unt, da din ăla mai bun. lui gicu i-ai luat ciorapi? vezi că sunt la set, 10 ciorapi la trei lei (cred că-s gata găuriţi, să nu te mai chinui, până creşte unghia prin şoseată vine vara, astea-s ştoc, zece la trilei). veto, vezi că nu mai avem muştar, şi dacă tot eşti acolo ia şi un sos de-ăla de pizza, şi scobitori să nu uiţi. iote frate ce se împinge, stai madam că este pentru tăţi!
coate, cărucioare la formula 1, înjurături, stress, grabă, agitaţie.

ce se întâmplă cu lumea?

curăţenii, frecături, spălaturi, aspiraturi, şters de geamuri, frecat de faianţă, mnezăii ei de păianjen, mopuri, bureţi, domestoase, ajax, pronto, lavete, răţuşti de făcut apa albastră (că parcă dacă e albastră şi rahatul e romantic) apoi dă-i cu mirositoare, vanilii, scorţişoare, pufuri, lumânărele, beţigaşe parfumate, uleiuri aromate, potpuri, tot felul de miresme.

apoi vine bradul, oare să-l facem roşu, sau auriu, sau vişină putredă, sau albastru electric, sau alb cleştar, sau roz zaharisit, sau galben de icoană, sau ocru, sau whatthefuck? vişină cu auriu şi o ţăr de bordo, na.

şi apoi începe marea găteală. prăjituri, răcituri, piftii, sarmale, ciolane, ficaţi umflaţi, colesteroale ieşite din comun, trigliceride expandate, cârnaţi, hrean, maioneze, sarmale iară, şi iară, trifermenţi, vinoase, ţuicane, cozonaci, iar vinoase, iar sarmale, greţuri vărsături, o portocală. şi totuşi dă să gust piftia, na bine două sărmăluţe da mici, spriţ, sec, demisec, mangă...amin

în fiecare an zic că nu suntem normali. pentru că nu suntem. suntem o societate bolnavă. ingurgităm tot. şi viaţa şi timpul şi lucrurile simple care contează cu adevărat. le vindem, le cumpărăm, le halim să ne umplem maţul de satisfacţia ingurgitării, şi apoi murim.

şi scoţându-mi mâna din varza murată, m-am oprit o clipă (că puţea de numa) şi m-am gândit că de fapt noi uităm adevăratul spirit al Crăciunului. uităm să preţuim omul de lângă noi, uităm să ne oprim în faţa unui zâmbet inocent, uităm să dăruim căldură şi afecţiune, uităm să credem în magia unei clipe, uităm să iubim, uităm să râdem, uităm simplitatea, uităm culorile, uităm să trăim ...uităm de noi, de voi, de ei, de toţi. păcat, timpul ştie doar o singură direcţie şi aia nu e în favoarea noastră. dar şi pe asta o uităm.

şi e deja miercuri spre joi, şi nu pot să scot putoarea asta de varză şi mi-e somn, şi blatul a ieşit ca naiba, şi mâine e o nouă zi, şi tare aş vrea să fiu acum într-un loc liniştit, să beau un "coniak" şi să miroase a cireşe coapte şi a foc, şi poate să cânte o muzică faină şi liniştită. şi să vină o pace care să se coboare încet, cu paşi rari în sufletul meu, şi spre dimineaţă să adorm...

4 comentarii:

  1. Of, as sta sa citesc mai mult dar n-am timp ca trebuie sa fac cumparaturi, curatenie, sa impodobesc bradul etc .. :-p

    A, si mai am de trimis SMS-uri luate de pe net care incep cu "Fie ca ...".

    Si-apoi murim. Excelent spus.

    RăspundețiȘtergere
  2. fugi, lasă că ne-om mai citi în pauza dintre doo sarmale şi o ulcică de jinutz :)
    fie ca...să fie bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. citindu-te imi vine sa fac ca prostu si sa postesc si de sarbatori, da` macar musteţile tot mi le-nmoi in vin si ca sa am spor mult la caterinca mai beau si-o ţâră de palincă....
    (derbedeu)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sarbautori fericite Icare si hai sa bem...care pe care(derbedeu)

    RăspundețiȘtergere