marți, 7 decembrie 2010

marţi-iar marţi

oricât de rău ar fi, oricâtă umbră şi crepuscul, oricâte insomnii şi zbateri, lacrimi şi isterii...omul se obişnuieşte repede. de-i fericire, de-i necaz, de-i monotonie, după fix şapte zile minunile se scurg ca acuarela de pe un tablou plouat.
uneori, îşi mai aruncă ochii în neant, privirea mai caută înfometată vreun curcubeu să se caţere pe burta curbată de culoare, gândul se mai agaţă de câte o amintire dar omul simte cum toate puterile îl lasă, se predă încet, nimic nu mai poate să-l uimească. s-a obişnuit cu durerea, cu falca aspră şi rece a răului, cu muşcătura nemiloasă a dinţilor de păcat, lumea se închide într-un cocon prematur de tăcere...

nu suport privirea de peşte mort, ochii umezi şi spălăciţi. nu-mi place teama de cuvânt şi muţenia aia tâmpită când ai spune dar nu mai vezi rostul, şi stai şi priveşti în gol ca o balerină de porţelan paralizată în timpul dansului. nu-mi place abandonul, atunci când lupta se opreşte brusc mâncată de vie de viermii ce muşcă nesătui din viaţă. nu-mi place zâmbetul ăla mieros, când nu-ţi găseşti cuvintele dar ştii că undeva ele te găsesc să te ia la mişto. nu-mi place când mă obişnuiesc cu toate rătăcirile mele, când nu mai zbor doar mă târăsc în praful infect de sub ceea ce ar fi trebuit să fie paşii mei, dar defapt sunt morţile mele de zi cu zi. nu le suport. nu mai sunt eu.

aştept o zăpadă albă şi rece. o ninsoare ce să acopere tot pământul. să-mi ningă pe ochi, pe suflet, pe gene, uşor ca un dans, suav ca o lene...

marţi-iar marţi mă gâdilă-n vene.

6 comentarii:

  1. Eu zic, pentru inceput, sa dai fuga la Brasov unde nu-i "cald şi bine" ci ninsori în loc de sori.
    O sa te ninga peste tot, nu numai pe gene, o să-ţi intre zăpada şi-n ismene, n-o să-ţi mai fie lene, o să invoci călduri egiptene, peştii de mai sus o să devină balene cu ochi de hiene iar tu o să scrii eseuri lacrimogene cu zăpezi diluviene.
    Am zis!

    RăspundețiȘtergere
  2. ei, la ora asta se pune altfel problema. a nins şi aici, a îngheţat toată mocirla, e frig şi destul de alb. cât despre eseuri lacrimogene, aştept să-mi treacă starea asta siropoasă, să pot să scriu lucruri hazlii şi să pot face mişto de tot împrejurul meu.
    aş pleca, însă Braşovul e prea aproape!
    da, mersi că ai zis :)

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar ca a nins,s-a topit, a plouat, a fost cald si-am trait sa vad curcubeul in decembrie.
    Lumea se schimba prea repede si poate de aceea parca nu ne mai gasim locul.
    Daca ai chef de facut misto iti trimit o poza de-a mea :))
    Sa stii ca citesc cu foame tot ce scrii dar parca am inghetat cand vine vorba sa las semn... Parca tu ai fi altfel....
    Astept sa ne recitim cu placere
    (derbedeu)

    RăspundețiȘtergere
  4. stii ca maine e iar marti?
    (tot derbedeu)

    RăspundețiȘtergere
  5. derbedeu cel anonim, am râs la ideea ta cu poza. dacă am chef să fac mişto mă uit în oglindă şi apoi în calculator unde am poza ta:)))
    deja e azi, adică marţi...

    RăspundețiȘtergere
  6. si martea nu scriai tu ceva asa...amuzant?
    (derbedeu)

    RăspundețiȘtergere