luni, 15 noiembrie 2010

luni

uneori mă cuprinde din toate părţile o dezordine nefirească. nimic nu e la locul lui doar capete de puzzle nepotrivite. mă absoarbe o neputinţă abisală şi rece. mi-e frică şi-mi vine să urlu, sau să fug. departe, un departe care să mă rupă cu totul de realitatea mea. aş vrea să mi se ordoneze planetele, să mi se potrivească fiecare piesă din puzzle, aş vrea să uit o vreme, să mă şterg din filmul ăsta neputincios. câtă suferinţă poate omul să ducă în cârcă, şi câte inimi bat anapoda. cineva spunea zilele trecute "nu-mi doresc fericirea doar să nu sufăr". m-am gândit mult la ce a spus şi am găsit ceva foarte profund, o taină, un gând pe care cu cât încerci să-l descurci te trezeşti în alte vrăji şi mai tainice. suferinţa e durabilă, poate fi insuportabilă, pe când fericirea e doar o bătaie de aripă, e doar o clipă atât de scurtă că nici măcar nu o percepem decât după ce a trecut. am dus discuţia asta la margini nebănuite, am întors-o şi am răsturnat-o în fel şi chip. fericirea e percepută diferit în funcţie de gradul de suferinţă prin care trece omul. şi aşa am ajuns la concluzia că pentru un constipat un scaun sănătos poate fi fericire. ha, ha, era adânc în noapte la ceasuri cu mult vin şi vorbe necoapte.

şi în toată dezordinea mea întotdeauna mi se aruncă o ancoră de care să mă mai ţin o secundă-două, şi în acele momente mă gândesc că mă atinge domol o aripă de fericire, că totuşi o simt, e pe aproape...

mi-e frică de mor şi totuşi râd cu poftă şi parcă n-aş da clipa aia de fericire pe certitudinea că nu voi suferi. poate doar odată în viaţă pot să zbor atât de sus încât să-mi ţin îngerul de mână!

2 comentarii:

  1. Un motto insusit de curand zice ca suntem inconjurati de oportunitati insurmontabile.
    Deci, probabil ca si suferinta poate fi transformata in ceva bun.

    RăspundețiȘtergere
  2. aşa este. dacă nu am avea tristeţi uneori, nu am şti să apreciem adevărata strălucire a fericirii. mie una îmi place bucuria, de fericire mi-e teamă. şi îmi place clipa.

    RăspundețiȘtergere