miercuri, 13 octombrie 2010

miercuri

azi vreau să ies din filmul acesta. să mă trezesc pe o plajă în Caraibe, să mă atingă o briză răcoroasă, în jurul meu să fie tineri voioşi. să râdă, să joace volei în costume de baie colorate, cu pălării haioase care încearcă să astâmpere o mare cârlionţată de plete negre. să nu-l cunoască nimeni pe băsescu. şi nici pe boc. să nu fie politică, nici economie, nici ministere şi miniştrii, nici udre blonde, nici burtoşi, nici ordonanţe de guvern, nici fmi, nici cocoşi, nici sindicate, nici rate, nici credite ipotecare. să fie soare, mare, zâmbet, tequila, papaya, umbreluţe, albastru, ulei de plajă cu miros de migdale, bărbaţi bronzaţi, negrii cu zâmbet alb, albi cu ochi albaştrii, trupuri, forme, tanga, rochii de plajă, nisip, bluze de in albe, hamace, maseuri, scoici, boluri cu salată de fructe, şi seri...doamne, ce seri!
muzică, foc de tabără, valuri, miros de sare şi alge, pahare de şampanie, priviri, dansuri, şoapte, lună, fiori. azi pot să fiu în filmul ăsta?
m-am săturat de tot ce văd în jur, e o sfidare neruşinată şi un circ fără rost. mi-e ruşine şi jenă că trăiesc aici, că sunt condusă de lichenele şi nulităţile astea, că-mi pierd timpul preţios urmărind talkshow-uri politice, mi-e scârbă şi cel mai grav e că nu mai am orizont. mi-a dispărut linia orizontului, nu mai e nimic. sunt forţată să-mi închid ochii într-o încercare de exerciţiu de vis. nu am putere să păşesc cu adevărat în filmul meu dar mi-e teamă că fiecare minut pe care-l petrec în ţara asta e o cauză pierdută, un timp ucis, donat unui guvern de agramaţi şi nulităţi.
azi am draci roşii pentru că mă simt laşă, fără sânge în puţă, fără puţă chiar că am lăsat să mi se fure orizontul şi nu fac nimic. mă complac, tolerez, mă duc zilnic cuminte la servici, vin acasă, adaug ani de ziua mea şi parcă tot mai apropiate îmi sunt zilele de naştere una de alta, plec capul la fiecare străin da de nu mă întreabă din ce ţară provin, merg la vot că am învăţat că trebuie să am simţ civic, îmi plătesc dările la stat, nu fur, nu fac rău celui de lângă mine, ajut când pot şi cum pot, adun saci de haine pentru sinistraţi, ies să fac curăţenie în jurul meu, stau la rând la impozite, îmi plătesc radarele şi amenzile de circulaţie, donez 2% la smurd, citesc ziarul să aflu noutăţile urbei deşi mă enervează că mă înnegresc pe mâini, virez la cas lună de lună deşi la medic plătesc ca un erou, sunt un cetăţean cuminte şi ascultător dar azi am draci şi nu înţeleg CUM PULĂ DE NU MAI AM ORIZONT???

2 comentarii:

  1. asta mi-a placut si mai mult. le citesc invers. o pot folosi ca manifest politic?

    RăspundețiȘtergere
  2. sorin - crede-mă şi eu le scriu invers :) o poţi folosi ca ce vrei tu

    RăspundețiȘtergere