marți, 12 octombrie 2010

marţi

marţi. o zi banală. ar trebui să am o idee pe zi. să scriu măcar o frază care să aibă puterea peste ani şi ani să-mi schiţeze un vag contur despre lumea mea de azi, marţi, octombrie, 2010. dar n-am. voi abera iarăşi cu spor şi sete, voi arunca grămada de cuvinte veştejite, rodul minţii mele din toamna de azi. deobicei la final râd. singura mea idee pe ziua de azi ar fi aceea de a scrie cel puţin o idee pe zi. patetic. deja mă gândesc la gospodinele grăbite cu mintea stoarsă în ciorba existenţei practice. felu unu, felu doi. şi desert. o idee pe zi nu înseamnă mult. e un scârţ ce naiba. dacă aş fi pictor mi-ar fi mai uşor. aş desena o gutuie pe un fond ocru, o chitară cărămizie lângă care stă o partitură cu un colţ îndoit. şi undeva departe un clarinet. i-aş spune simfonia unei gutui necoapte...dacă aş fi pictor aş fi chiar un talent. îmi plac culorile şi fantezia. şi totuşi n-am nici măcar o idee pe zi. azi e marţi şi în mine e un fel de muzică, un Edith Piaf sau ceva asemănător...mă văd undeva la un colţ de stradă, se întunecă blând. nu, nu sunt eu totuşi, fata aceea e roşcată, cu o bască roşie şi o eşarfă verde închis. zâmbeşte şi e atât de frumoasă. nu sunt eu, clar. dar am mai vazut-o. aşteaptă. şi pe umăr duce un clarinet ...
e marţi şi la colţ se predau ore de pian. profesorul e blând. ea aşteaptă la rând. zâmbeşte, din fereastra cu perdele verzi de catifea, îi zâmbeşte înapoi o gutuie. e marţi, se gândeşte distrată. de câte zile de marţi are nevoie o gutuie să se coacă?
simfonia scârţâie în tonuri roşcate...life is orange!
"lecţii de clarinet marţi...cu plata în rate"
ea ştie, afişul e vechi şi strada pustie. life is orange. so, marţi e un fel de gutuie...

2 comentarii:

  1. Ideea că "marţi e un fel de gutuie" e super. Ce se-aude cu miercuri? Hai mai repede, că acuş bate de miezul nopţii şi se face joi. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Teodora, miercuri a fost o bula de furie. ma mai apuca din cand in cand desi nu-mi place sa scriu despre politica, imi place mai mult visul :)

    RăspundețiȘtergere