luni, 18 octombrie 2010

duminică

dacă timpul se scurge ca un lichid alunecos prin găurile tot mai largi ale vieţii, dacă zilele se înşiruie ca nişte ochi de sticlă pe un fir argintiu, dacă nopţile se încolăcesc în jocuri senzuale printre aşternuturile obosite, dacă săptămânile se chircesc de durere sub palma rece a uitării, dacă o clipă se îneacă tuşind de fum şi de bătrâneţe, dacă nimic nu are puterea să oprească timpul în loc, ce sens ar avea un ceas care merge invers?

azi, fiind duminică, zi de odihnă şi lene legală, numai atâta am putut stoarce...două picături.

aş bea o vodcă lemon, dar lămâia e zbârcită şi în proces de mucegăire. mâine e luni. nu, azi e luni?
am mai îngropat o săptămână....

2 comentarii:

  1. Aseară-alaltăseară, nu mai ştiu, se vorbea la una dintre emisiunile ştiinţifice de pe des-invocatul Discovery despre maşina timpului, despre universuri paralele etc.
    Dac-ar fi posibile, tu, ca individ conştient de propria existenţă, n-ai avea nici un beneficiu, aşa că la ce bun? Vorba ta.

    P.S. Sintagma "lămâie zbârcită" mi-a amintit de ce-mi povestea o pretenară. Pe vremea lu' ceaşcă, mătuşă-sa a făcut rost de o nepreţuită lămâie. Fiind atât de nepreţuită lămâia cu pricina, femeia a ezitat s-o folosească. Aştepta un eveniment care să merite să pună lămâia la bătaie. Şi-aşa o zi, două, trei, nouă, până când, tot amânând, a descoperit într-o bună zi că lămâia se stafidise-n frigider: devenise un ghem maroniu, lipsit de zamă.
    În concluzie (nu pot să mă abţin să nu-nchei cu o maximă pe care am copyrightu'): stoarce lămâia cât are zamă. :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu am ceas pt că nu-mi place să contorizez timpul. nu port ceas, deşi unele modele sunt atât de frumoase încât le-aş purta pe post de brăţări, dealtfel a fost cand am purtat aşa un ceas care nu mergea doar îmi plăcea cum arată pe mână. cred că timpul nu se măsoară în minute ci în clipe de bucurie.

    maxima ta e foarte adevărată, îmi place cum sună: stoarce lămâia cât are zamă că de nu niema vodcalemon :)

    RăspundețiȘtergere