joi, 13 mai 2010

Expertiza medico-legala

din ciclul "vai de capu si de zilele..."

I
cu tot riscul ca mi-o iau de la cei care se ciocnesc zilnic cu asa ceva nu ma rabd sa nu scriu...
o zi la expertiza medico-legala
in Romanica...land of nothing
- buna ziua, aaa, am o intrebare, trebuie sa ma prezint in calitate de petent (atentie, petent) cu bunica nevestii-mi la expertiza medico-legala, stiti, aaa, nu e transportabila, am adeverinta, cum se procedeaza, aaa, daca sunteti amabila sa-mi explicati, stiti m-au trimis de la Parchet...

cum sa va descriu...scarba, cunoasteti cuvantul? o scarba joaca solitaire pe calculator, unghii scorojite, halat mare, xxl, cercei de aur rotunzi, par permanentat la radacina saten inchis in rest culoarea bulionului statut cam un sezon...slapi albi, cu sosete roz cu flori, inele groase pe degete groase, v-am zis, nu sunteti atenti, lac scorojit sidefiu, roz pal, unghii scurte, degete crapate de la curatat morcovi sau plantat arpagica...fuma

- cine v-a trimis?
- aaa, de la parchet stiti, am citatie, programare, tot...
- actele
asta a sunat ca "banii sau viata" o privire de ura, mnezaii tai, tocmai castigam (la solitaire, v-am spus)
- aveti aici
- bine, pe 13
- dar stiti, bunica nu e transportabila, e bolnava
- 500 plus 80 comisia, da sa asigurati transportul
- pai, nu va suparati daca vin cu masina ii duc si ii aduc inapoi costa tot 500
- da, 500 plus 80, deplasarea

degetele cu lac sidefiu bateau darabana pe birou, ma cam incurci young man, ce naiba nu pricepi, hai, du-te cu actele tale de bou incaltat cu tot, mai am o ora si trebuie sa merg pe sectie, vreau sa termin runda asta de solitaire, si Nuti nu mai vine cu cafeiu, imi trebuie reteta aia de rantas cu oua, Ghita azi nu lucra dupa-masa si musai sa prajesc ceva, aaa si sa nu uit de berea la pet, s-o pun la rece....

- domnu', lasati dosaru si veniti pe 13 la 8.30

II

pe 13, la 8.30

- mneata, am venit cu bunica, aici am programarea
- aaa, pai prea devreme, comisia se intruneste de-abia la unspe'
- pai ati zis 8.30, uitati scrie si pe hartie
- ce-am zis, eu, domnu' aia e programarea de la parchet, procuroru' o zis, el nu stie
- pai daca nu stie de ce o zis
- nu stiu domle', intrebati-l pe el, el face programarile dar aici e alte reguli
- aaa, no bine, la unspe atunci

buni, mergem, ne mai plimbam noi prin oras, las' ca trece se face unspe' cumva

e unspe fara zece

intram, aceleasi fetze, dar ce fetze!
doi tziganusi cu slapi, unu cu gatu taiat, da taiat, cusut si bandajat, in trening cu tenesi si fara sosete, unu cu o privire goala si o bluza teribil de decoltata in v, pt un barbat plin de floci pe piept mi s-a parut penibila bluza aceea...o gramada de halate umblatoare
deci, nu pot sa descriu destul de cu mult talent cum pot sa umble niste halate bugetare plimband dosare dintr-un birou in altul...unii cu cate o cafelutza in mana, importanti de numa isi plimbau halatele cu aroganta...eu, lucrez, tu asteapta, mi-oi face timp si pt tine, daca, ce pana mea, o frec inca un pic si ies din pontaj si du-te tu cu buna-ta in pustii, i don't care
- traiti bine, ce faci costele, buai, cu ce treaba pe-aici ( unul din halatele preaumblatoare, exagerat de umblatoare)
- aaa, pai cu estia, de la spital, la comisie
- hai ca intru sa vad daca va pot baga....nutzi, vezi ca e doi domni afara, baga tu dosaru' sub nas la domnu'doctor ca se cam grabesc

asta o striga in gura mare ca si cum ailalti douzeci de pe hol nu existau deci, logic n-aveau cum sa se grabeasca, neee, aveau tot timpu (la mea) din lume

fetze, un halat portocaliu purta un cap cu par alb, rar, lung si prins in coada la spate...felcer sef, i think, apoi altu cu halat alb mai gras, chel dar cu pielea capului zdrentzuita ca circumvolutiunile unui creier cu iq mare, asistent de felcer, i think, unu iesea pe usa de la morga cu o caserola cu ceva lichid rozaliu in care pluteau niste urme de ficatzi (cel putin asa imi inchipui eu niste ficatzi taiati bucatele pentru o eventuala tocana), ui, asta duce materia prima la bucatarie pt zama....rade unul dintre pierzatorii de vreme confrate de suferinta cu mine
ma zburlesc, dar ma zburlesc pe bune, ce loc sinistru asta, toti ciudatii din cartile lui Bulgakov si-au dat intalnire la medicina-legala, daca ar intra zburand un motan si m-ar intreba daca s-a intrunit comisia ca el e grabit, zau ca nu m-as mira, as zice, na o mai vint unu' !
incepe sa se precipite lucrurile, nutzi fuge din cinci in cinci minute afara sa vorbeasca la telefon ca "iubi, stii ca n-am semnal stai sa ies" sau "vai domnu doctor m-ati sunat, vin indata, termin cu astia ca azi nu-s multi si vin cum nu" si rade pitzigaiat de te astepti sa se transforme in pitzigoaie si sa puna pe fuga motanul (ala de se grabea, v-am spus)
fuge cu ibricul de cafea, auzi, nu stii dom doctor bea cu zahar sau fara? la ce fatza are domnu' doctor bea oricum, si nu putin...gandesc eu, ca nutzi n-are vreme face cafei
hopa, aici se pregateste ceva, imi zic eu deja la capatul al din capat al nervilor...

comisia

da asta v-o povestesc mai incolo ca mi-e somn si o sa va speriati c-am scris prea mult si o sa fugiti pe youtube sa va uitati la filmuletze haioase :)

si totusi ma gandesc...se poate face zama din ficatzi???? stie cineva?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu